2011. május 10., kedd

Joghurtos panna cotta

Már régóta szerettem volna ilyen édességet csinálni, de valahogy mindig más került helyette az asztalra. Most viszont megcsináltam. Kata barátnőm jött ebédre, neki készült. És Kiskorú is imádta, be is vágott egy adaggal és kért volna még. Szóval fogok még többször is csinálni, az biztos. Rém egyszerű, nagyon finom és előtte lévő este meg lehet csinálni.
Többféle receptet néztem, végül így készült. Ez majdnem Stahl Judit receptje, kicsit módosítottam rajta.

Hozzávalók:

30 dkg joghurt
2 dl tejszín
9 dkg cukor
1 kávéskanál vaníliaaroma (vaníliarúd jobb lett volna, de sajnos nem volt itthon)
1 evőkanál zselatinpor

A joghurtot és a tejszínt beleöntöttem egy kis lábosba, hozzáadtam a cukrot és a vaníliaaromát és felmelegítettem. Forralni nem szabad. A zselatinport egy kis tálba tettem, mertem rá a meleg tejszínes keverékből és elkevertem. A feloldódott zselatint visszaszűrtem (hogy ne legyenek benne zselatindarabkák) a tejszínes keverékbe és jól elkevertem. Négy kis tálkába osztottam szét, kihűlés után egy éjszakára mehetnek a hűtőbe. A kis tálkáknál az a jó, ha vizes az alja, ahova tesszük a panna cottát, mert akkor talán könnyebben ki lehet borítani őket. De mi simán kikanalaztuk a tálkából, egyet borítottam csak ki a fotó kedvéért. Ez négy adag kis tálkára elég. Eperlekvárral, eperrel, de magában is isteni finom!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...