2011. május 22., vasárnap

A legtutibb reggeli: házi briós


Regi barátosném írta, hogy brióst sütött. Meg is nézegettem nála a blogon, aztán kattintottam TücsökBogár oldalára is tovább. És muszáj volt kipróbálni. A legfinomabb briós, amit valaha ettem. Puha, foszlós, ahogy sül már az illata olyan, hogy este 11-kor muszáj volt letesztelnem egyet, hogy milyen lett. Azt hiszem, párszor tuti megsütöm majd.

Hozzávalók:
0,5 kg liszt
5 dkg vaj
5 dkg porcukor
2,5 dkg élesztő
2,5 dl tej
3 db tojás sárgája
csipet só

1 db tojás a lekenéshez
3 dkg cukor a briósok tetejére

A lisztet egy nagy tálba szórom . Közepében kis fészket alakítok ki , beleszórom a porcukrot , amire rámorzsolom az élesztőt , majd ráöntöm a meglangyosított tejet . Hagyom , hogy felfusson. Hozzáadom a többi hozzávalót , majd sima tésztává gyúrom . Cipót formálok belőle és 20 percig meleg helyen kelesztem . A tésztát átgyúrom 32 darabra vágom és mindegyiket 15 cm-es rudakká sodrom és brióssá formázom őket .
Na, itt van egy nagyon tuti leírás, hogy hogyan kell formázni. Hát talán egy ilyesmi lett. De nem baj, az íze a lényeg, nem a formája.

Miután megformáztam őket, és sütőpapíros tepsibe tettem, még kelesztettem kb 40 percig, majd megkentem a kevés vízzel felvert tojással. A tetejére kristálycukrot szórtam, majd 210 fokon 15-20 perc alatt megsütöttem. 

3 megjegyzés:

  1. Nagyon örülök, hogy elnyerte a tetszésedet a briós. Ez az egyik legnehezebb formázási módja és szerintem elsőre nagyon is csinosak lettek. A 2. sütés még szebb lesz. Köszönöm, hogy kipróbáltad! :)

    VálaszTörlés
  2. Látom, Neked azért jobban megy a képről fonás :) Szépek lettek!

    VálaszTörlés
  3. Köszi csajok! Azért még van mit gyakorolni. :) De a héten sütök majd még egy mazsolásat, akkor még próbálkozom. :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...