2011. február 1., kedd

Mazsolás zsemle

Régen, amikor még a családdal Hollandiában jártunk, ettünk ott ilyen isteni finom mazsolás zsemlét. Valamelyik nap eszembe jutott, hogy milyen jó lenne újra ilyet enni. A neten találtam is pár receptet, meg is sütöttem az egyiket, de ez nem az A mazsolás zsemle volt. Azért felteszem ide a receptet, hátha valakinek van kedve kipróbálni. Legközelebb én kihagyom a fűszereket és inkább sok vaníliát teszek bele. Nagyon finom ez is, de én most arra a régi ízre vágytam.

Hozzávalók:
1,5 dl langyos tej
1 tojás
50g olvasztott vaj
500g liszt
50g cukor
csipet só
1 ek fahéj
1/2 tk szerecsendió
1/2 tk őrölt szegfűszeg
3 g élesztő
100g mazsola

Az élesztőt megfuttattam a tejben és kis cukorban, amíg vártam rá, addig a többi hozzávalót összekevertem. Amikor az élesztő kicsit felfutott, akkor hozzáöntöttem a többi hozzávalóhoz és sima tésztára dagasztottam. Kelesztettem 1 órát, hogy duplájára emelkedjen, majd kiszaggattam belőle a kis zsemléket. Még egy fél órát pihentek, majd 160 fokon, légkeveréses módban sütöttem 15-20 percig. A tetejét lehet, hogy jó lett volna megkenni tojással, de miután kész lettek, utána jutott eszembe. Kicsit tömör zsömlék lettek, tehát nem olyan, mint a boltban, hogy nagy zsömle, belül meg nagy lyuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...