2011. február 20., vasárnap

Gesztenyetorta

Mindig is imádtam a gesztenyepürét, simán eltüntetek egyedül egy egészet. És magában, nem kell tejszínhab se rá. Mivel a hétvégén névnapoztunk, gondoltam, hogy csinálok gesztenyés tortát. Nem kell sok hozzávaló és mégis torta és nagyon finom. Az aljára csokis kekszes alapot tettem, ezzel is finom volt, de lehet, hogy legközelebb kipróbálom piskótával is.

Hozzávalók egy 18 cm átmérőjű tortaformához:
15 dkg kakaós keksz, én Győri Édes teljes kiőrlésű kakaós kekszet használtam
8 dkg vaj
25 dkg gesztenyemassza
25 dkg mascarpone

A kekszet mozsárban széttöröm, hogy morzsás legyen. A 8 dkg vajat megolvasztom, összekeverem a keksszel és a tortaforma aljába egyengetem. Beteszem a hűtőbe, amíg elkészítem a krémet. A felolvadt gesztenyemasszát a sajtreszelő nagy lyukú reszelőjén lereszelem, bár már elég puhára olvad, akkor elég szétnyomkodni kicsit villával. A mascarponét rákanalazom és habverővel homogén állagúra keverem. Én most aránylag finom gesztenyemasszát kaptam, de ízlés szerint lehet még ízesíteni egy kis rummal, vaníliás cukorral. Gondoltam egy meggyes verzióra is, de arról majd később...
Szóval a krémet rákanalazom a kekszes alapra, elegyengetem és már mehet is a hűtőbe. Nekem egy éjszakát állt, de talán elég pár óra is neki.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...