2010. november 25., csütörtök

Mandulás-mogyorós cantucci

Muszáj volt megvennem a Szuflé magazin első számát, mert már a címlap olyan, hogy legszívesebben beleharapnék. És ami benne van.. hát csorog az ember nyála tőle.


Igazából macaront akartam csinálni, vagyis csináltam is, de inkább ilyen tallérok lettek. Na, de azt később ecsetelem majd. Szóval ez a cantucci már régóta foglalkoztat, nagyon finom mandulás keksz, vagy sütemény? Inkább keksznek nevezném, jó kemény, ropogós. Igazából magában elég nehezen fogyasztható, elvileg borba áztatták és úgy ették. Mi ma uzsonnára habos kakaóval ettük, hát így is mennyei.

A recepetet a Szuflé magazinból néztem, Dolce vita receptje, annyiból másképp csináltam, hogy dió helyett én mogyorót tettem bele.



Hozzávalók:

50 dkg liszt
40 dkg cukor
10 dkg mogyoró, durvára vágva
10 dkg szeletelt mandula
3 egész tojás és 2 tojássárgája
5 dkg olvasztott vaj
fél zacskó sütőpor
egy csipet só

A sütőt 180 fokra elő kell melegíteni. A lisztet, sütőport és sót összekeverjük. A tojásokat és a tojássárgájákat a cukorral és a vajjal habosra keverjük, majd hozzáaadjuk a lisztes keveréket. Elég kemény és sűrű tészta lesz belőle. Ehhez adjuk hozzá a mandulát és a mogyorót és jól keverjük el.
A tésztából lapos kenyérszerű formát készítettem, majd kivajazott, kilisztezett tepsiben kisütöttem. Két ilyen kis, lapos kenyérszerű sütemény lett. 30 percig sütöttem, utána kiszedtem és szeletekre vágtam. A kis szeleteket még 10 percre visszatettem a sütőbe.

Karácsonyra tökéletes ajándék! Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...