2013. március 31., vasárnap

Húsvéti kalács Limarától




Idén Limara receptje alapján csináltam idén a húsvéti  kalácsot.

Hozzávalók:
2,5 dl habtejszín
1 egész tojás
1 tojásfehérje
csipet só
3 evőkanál cukor
50 dkg liszt
2 dkg élesztő
1 egész tojás a lekenéshez

Mivel nekem nincs dagasztógépem, ezért egy sima tálba tettem a hozzávalókat (kivéve a tojást a lekenéshez a végén) és sima tésztává gyúrtam. Duplájára kelesztem, majd lisztezett felületre borítom.

Most hatos fonattal próbálkoztam, az alábbi videó nagy segítségemre volt. 

Miután megfontam, még kelesztettem legalább egy fél órát. A tetejét megkentem a tojással, kis vizet adtam a tojáshoz, úgy könnyebb kenni vele. Előmelegített 180 fokos sütőben 30 perc alatt készre sütöttem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...