2013. március 2., szombat

Csokoládés panna cotta torta


Kisfiam névnapi tortája volt, a receptet Citromhab oldalán találtam, ahol egy nagyon tuti fénykép is van róla. Maga a torta nagyon finom, csak figyelni kell arra, hogy a tészta a tortaforma oldalán is legyen, mert nekem ott lehajoltak és utána már nem volt szegély. Talán babbal kell ilyenkor a formát kibélelni. Mármint a tésztára kell száraz babot szórni és úgy megsütni.

Hozzávalók 24 cm-es tortaformához

A tésztához
250 g liszt
1 tojás
60 g cukor
130 g vaj
csipetnyi só
késhegynyi sütőpor



A töltelékhez:
1000 ml tejszín
60 g kakaópor
150 g cukor
20 g zselatin
vaníliáscukor

A tetejére/oldalára
mandulaforgács, vagy csokireszelék
A tészta hozzávalóit összegyúrtam, fél órára a hűtőbe tettem, majd kerek lapot nyújtottam belőle egy sütőpapírra és úgy helyeztem a tortaformába, így marad széle is. 180 fokra előmelegített sütőben 15 percig sütöttem. Utána megvártam, míg kihűl. Majd leszedtem a sütőpapírt róla és újra visszatettem a tortaformába.
A zselatin hideg vízbe tettem, fontos, hogy hideg legyen a víz, különben azonnal összeáll a zselatin. Kb. 2 dl tejszínben elkevertem a kakaóport, a cukrot és a vaníliláscukrot, majd a maradék tejszínhez kevertem és az egészet felmelegítettem. Amikor már elég forró volt, akkor belekevertem a zselatint, majd csomómentesre kevertem. Megvártam még langyos lesz és a kisült tésztára öntöttem. Hűtőben 2-3 óra alatt megdermed.
Tálalás előtt eltávolítjuk a tortagyűrűt, és mivel nekem ott is a csokis rész volt, ezért mandulaforgáccsal beborítottam, a tetejére pedig fehércsokis reszelék került.
Ha az oldala sikerül, akkor Citromhab receptje alapján lekvárral kell bekenni és arra rászórni a mandulaforgácsot.

Igazi Batman pezsgő járt hozzá. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...