2013. március 17., vasárnap

Csokis-mandulás-birsalmás kalács

A nagy hóesésben egyáltalán nem akaródzott kimenni. Még boltba sem. És volt itthon egy fél szikkadt fonott kalács. Meg pár tábla csokoládé, ami mondjuk mindig van, és gondoltam, hogy mi lenne, ha összekevernék pár dolgot és csinálnék egy csokis rakott kalácsot. Sajnos nem tudom pontosan megmondani pl, hogy mennyi tejet tettem bele, mert csak úgy érzésre ment.

Hozzávalók:
egy fél szikkadt fonott kalács
kb 5 dl tej
fél zacskó vaníliás pudingpor
2 tojás
1 zacskó bourbon vaníliás cukor
kb. 10 dkg cukor
kb 5 dkg vaj (kicsi az edény vajazásához, többi a tetejére)
két marék szeletelt mandula
egy marék mazsolat
6 evőkanál sárgabaracklekvár
kis kockákra vágott bírsalma
10 dkg étcsokoládé

A kalácsot kis kockákra vágtam és egy kivajazott edénybe szórtam. Összekevertem a két tojást egy kis tejjel és a pudingporral. Közben a többi tejet felmelegítettem a cukorral és a vaníliás cukorra, de csak langyosra. Aztán összeöntöttem a tojásos keverékkel, majd ráborítottam a kalácskockákra. Hagytam, hogy beszívja a kalács a tejes keveréket. Aztán a tetejére szórtam két marék szeletelt mandulát, a mazsolát, majd a kockákra vágott csokit, végül a birsalmát és a sárgabaracklekvárból is kentem rá, hogy a legtöbb helyre jusson. Előmelegített sütőben sütöttem 35-40 percig, 180 fokon. L

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...