2010. október 12., kedd

A legfinomabb csokoládés szuflé

Még tavasszal ettem egy étteremben, aztán sokáig csak gondolkodtam rajta, hogy kéne csinálni. Végülis megvettem már az ikeában a 2 kis szuflé formát évekkel ezelőtt. Csak ott porosodnak. És akkor Ágotától kaptam egy bevált receptet.

Én a fele adagot csináltam meg, az 3 kicsi szuflé lett.

Hozzávalók:
15 dkg margarin,
25 dkg jó minőségű étcsokoládé (én 80 %-os csokival csináltam),
4 tojás,
12,5 dkg porcukor,
kb 6 dkg liszt

Egy lábosban vizet forralunk és egy tálban (ami bírja a meleget) megolvasztjuk a margarint és a csokit , folyamatosan kevergetjük. Kicsit hagyjuk kihűlni, majd 4 tojás sárgáját egyenként belekeverjük. A porcukrot és a lisztet összekeverjük, és apránként hozzáadjuk a csokihoz.
Miután csomómentesre elkevertük a tojásfehérjéket habbá verjük és óvatosan hozzákeverjük a masszához.

Kis csészéket vagy bögréket kivajazunk és kristálycukrot megforgatunk benne ,majd a felesleget kiöntjük. A bögrék kb. feléig kanalazzuk a masszát, a 180 fokra előmelegített sütőben kb 10-15 percig sütjük. A sütő ajtaját ne nyitogassuk az első 5-6 percben mert összeesik. Amint kész fejjel lefelé fordítjuk a tálra, megütögetjük a tetejét és óvatosan leemeljük róla a bögrét. Forrón tálaljuk fagyival vagy tejszínhabbal.

Azt hiszem, hogy be kell szereznem még pár szuflé formát, hogy másokat is megörvendeztessek ezzel az édességgel! Esős őszi időben kötelező!

1 megjegyzés:

  1. Én is már ezer éve készülök szuflét csinálni, de nem volt formám, és most vettem. Ki is próbálom a receptedet, ha ez Neked bevált. :) köszi

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...