2010. október 27., szerda

Chilis-gyömbéres lazac kalifornia paprikával

A lazac mindig is nagy kedvencem volt, Kiskorú is imádja, meg apája is. Meg el is határoztam, hogy heti egyszer halat ebédelünk, amit nyáron sikeresen tartottam is, de mostanában már valahogy mindig csak csirke van.. és már meguntam. Szóval itt ez a finom lazac recept.

Szoktam venni fagyasztott lazacot is, a Sparban lehet kapni egész jó áron, két darabka 900 Ft, az nekünk egy ebédre tökéletes. Mondjuk azt nem lehet annyira pácolni, meg ízesíteni, ahhoz inkább szószokat szoktam csinálni, pl. spenótból. Na, de ez most itt egy friss lazac recept.

Hozzávalók a páchoz: olívaolaj, 2 gerezd fokhagyma karikákra vágva (isteni finom a megsült fokhagyma karika!) de lehet összenyomva is, chilipaprika (én ilyen darabkásat használtam, de az őrölt is jó), gyömbér (most őröltet használtam), só, bors, akik szeretik, azoknak még egy kis méz is mehet bele. A lazacszeletekre rákenjük a pácot és egy kicsit állni hagyjuk. Én nem szoktam sokat várni, persze lehet, hogy jobb lenne, de valahogy sosincs rá idő.

Forró olívaolajban kisütjük a halszeleteket, mindkét oldalát kb. 5-5 percig. Néha öntök alá egy kis vizet is.
Jelen esetben a második 5 percnél hozzátettem a felvágott kaliforniai paprikát (1 közepes darab volt), sütöttem egy kicsit őket, majd még hozzáadtam egy adag főtt, kockára vágott krumplit. Kis olajat öntöttem még alá, hogy a krumpli is megsüljön. Pár perc sütés után már tálalható is!

Jó étvágyat!

2 megjegyzés:

  1. megcsináltam mézzel, chili nélkül (hogy bababarát legyen:)) ) és nagyon nagyon finom lett!! köszi a receptet:)))

    herib

    VálaszTörlés
  2. Szívesen! Örülök, hogy ízlett!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...