2010. június 21., hétfő

Meggyes clafoutis

Már régóta szemeztem ezzel az édességgel, és hát vártam, hogy legyen végre cseresznye, mert minden recept cseresznyével írja. Ma végülis meggyel készítettem el, mert zuhogó esőben azért mégis lusta voltam elmenni cseresznyéért. De azzal is ki fogom próbálni, főleg azért, mert még lenne mit módosítani a recepten, hogy szerintem a tökéletes legyen.

De hogy mi is ez? A clafoutis (ejtsd klafuti) klasszikus francia édesség, amelyet hagyományosan nagy szemű, fekete cseresznyével készítenek.

Most Stahl Judit receptjét csináltam, de a neten kering jó pár változat. Mondjuk, már annyit azonnal módosítottam rajta, hogy a tejszín-tej arányát megváltoztattam és a tojások mennyiségét is, na, meg nem került bele reszelt citromhéj, mert nem volt itthon. Ami viszont fontos és tuti legközelebb másképp csinálom az a vanília, a holnaputáni cseresznyés változatba bourbon vaníliás cukrot teszek, imádom, isteni illata és íze van. Esetleg még egy kis fahéj is mehetne a tésztába a cseresznye mellé. Na, akkor a hozzávalók, szerintem:

4 tojás (én most 5 tojással csináltam, de elég édes-tojásrántotta feelingem lett és azt nem szeretem, szóval elég bele 4 is)
10 dkg cukor
1 citrom reszelt héja (ez kimaradt)
1 vaníliás cukor
10 dkg liszt
1 kk sütőpor
2 dl tejszín
0,5 dl tej
40 dkg meggy (hát én nem mértem, annyit tettem bele, hogy a hőálló üvegedényem alja tele legyen, szorosan egymás mellett meggyekkel)
porcukor és fahéj a tetejére

Az elkészítés pedig: kivajazni egy formát, amiben sütöd, én egy hőálló ikeás kör alakú üvegedényt választottam, ilyen magasabb a széle, mert emelkedik kicsit a süti. Aljára beleszórni a gyümölcsöt. A többi hozzávalót robotgéppel simára kevertem és ráöntöttem a gyümölcsökre. Előmelegített sütőben sütöttem 40 percig, mondjuk az elején 200 fokon, ahogy a recept írja, de a teteje már 6 perc után késznek volt nyilvánítható, szóval aztán lejjebb vettem a hőfokot és kapott egy alufólia-tetőt és további 34 percig sült még 160 fokon. Legközelebb alapból 160 fokon csinálom a légkeveréses üzemmódban.

Isteni finom lett, a felét be is nyomtuk kettecskén a Kiskorúval. Fotót sajna csak telefonnal csináltam, de a cseresznyés változatot majd megörökítem..
Íme:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...