2010. június 8., kedd

Fetás-mentás padlizsánsaláta (Vrábel Krisztina receptje)

Mi mást vehettem volna Gina névnapjára, mint Vrábel Krisztina: Dolce vita Magyarországon című könyvét. Isteni receptek vannak benne, és mindegyik nagyon hamar elkészíthető.

A névnapomra én is ezt kaptam. Legalább nem kellett gondolkoznia, hogy milyen ajándékot vegyen nekem. Azóta minden nap készítek valami finomságot.


Ezt a receptet a nlc.hu oldalon találtam, és nagyon kiváncsi voltam az ízekre, és mit ne mondjak, eszméletlen finom!


Hozzávalók:

2 darab közepes padlizsán (én 1 nagyból csináltam)
20 dkg feta sajt
10-15 darab friss mentalevél
3 gerezd fokhagyma (én csak 1-et tettem bele)
1 darab szárított erős paprika (helyette morzsolt chili paprika ment bele)
3 evőkanál édes fehér balzsamecet (ez meg nem fehér balzsamecet volt, hanem csak barna)
1 dl napraforgóolaj
1 dl extra szűz olívaolaj


A padlizsánokat vágjuk apró kockákra, kontaktgrillben vagy teflonserpenyőben olaj nélkül pirítsuk meg őket. A fetát is kockázzuk fel azonos méretűre, és óvatosan keverjük el a kihűlt padlizsánkockákkal.

Az olajokat keverjük össze, morzsoljuk bele a paprikát, keverjük hozzá a felaprított fokhagymákat, az ecetet és a felaprított mentát. Öntsük az olajat a padlizsánra, majd hűtőben érleljük egy éjszakán át. Pirítósra szedhetjük, vagy húshoz köretnek is kínálhatjuk.

Szóval köszönet érte Krisztinának! (még ha nem is teljesen ugyanazt csináltam, de így is nagyon finom lett) A fotó pedig nem a legjobb, mert már nem volt kedvem bajlódni vele, azonnal meg akartam kóstolni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...