2011. április 11., hétfő

Medvehagymás "pogácsa"

Mivel itt a medvehagyma szezonja, legyen egy medvehagymás recept. Anyum szedte a medvehagymát, kicsit paráztam is, hogy tényleg az e.. de az volt. És maradt is belőle egy csomó, nem győztem enni. Aztán gondoltam, hogy akkor csinálok Kiskorúnak és a játszós haveroknak egy kis pogácsaszerűt. Ez nem az igazi pogácsa, inkább grisssini tészta, vagyis olyasmi, mint a pizzatészta.. Az alaprecept mi más lenne, mint Dolce Vita grissini receptje. Persze egy kissé módosítva.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
3 dkg élesztő (én a rendes élesztőt jobban szeretem, mint a port)
1 dl tej
kis cukor
olívaolaj (hát ezt csak meglöttyintem, de sztem fél deci biztos van benne)
1 evőkanál tejföl
1 csokor medvehagyma
pirospaprika, só bors
meleg víz

Az élesztőt felfuttatom a tejben (kis cukor hozzáadásával), majd összekeverem a liszttel, tejföllel, olívaolajjal, az apróra vágott medvehagymával, sóval, borssal, pirospaprikával. Szükséges még víz hozzáadása is (meleg vizet szoktam hozzáadni), hogy így egy ruganyos tésztát kapjunk. Legalább 2 órán át kelesztem. Amikor megkelt, akkor kis pogácsákat formázok belőle és 200 fokos sütőben, légkeveréses módban 10 percig sütöm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...