2010. december 6., hétfő

Fügelekvár

A kertünkben van egy nagy fügefa. Idén nagyon sok füge termett rajta, hát csináltam belőle lekvárt.
Hozzávalók:

1 kg füge
400 gramm cukor

A fügéket megmostam, levágtam a szárát, negyedekbe, majd nyolcadokba daraboltam. Egy nagy edénybe tettem, és rászórtam a cukrot. Egy pár órára hagytam állni, néha megkevergettem. Majd amikor már a cukor szinte elolvadt, tehát ilyen cukros lében álltak a fügék, akkor alágyújtottam és sokszori kevergetés mellett főztem kb. 3 órát. A vége felé botmixszerrel pépesítettem egy kicsit, és még rottyantottam egyet rajta, majd kis üvegekbe tettem. A lekvárfőzés szabályainak megfelelő steril üvegekbe, majd fejre állítottam őket 10 percre, végül bebugyoláltam konyharuhába, törülközőbe és másnapig hagytam őket benne. Aztán a pincében pihentek a polcon.

Ebből a mennyiségből lett 2 normál lekváros üveg és 5 db ilyen mini. Karácsonyi ajándékba kapják majd a miniket a rokonok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...