2010. augusztus 15., vasárnap

Az igazi kenyér




Már régen szerettem volna kenyeret sütni. Olyan igazi, ropogós, finom kenyeret. És végre megtaláltam az igazi receptet! Mostanában sokat lógunk Dolce Vita honlapján a csajokkal. (www.fozzunkolaszul.blogsport.com) és ott találtam ezt a receptet is, ami tényleg nagyon egyszerű és nagyon finom.

Íme:
Hozzávalók: 2,5 dl-es csésze, 3 csésze BL 80-as liszt (de bl55-ösből is tökéletes), 1,5 csésze víz, kicsit kevesebb, mint fél tk szárított élesztő, 1,5 tk só

A liszthez keverem a sót és az élesztőt, jól elkeverem őket.
Hozzáöntöm a vizet, elkeverem (3-4 fordulat), 12 órát kelesztem. Az állaga nokedli tésztához hasonlóan folyós, ne gyúrható tésztára számítsunk!
12 óra múlva, kovász-szerű massza lesz belőle, megkeverem, majd még 30 percig pihentetem.
A sütőt 250 fokra felmelegítem, egy fedeles, kör alakú jénai edényt előmelegítek a sütőben
A fél óra elteltével a tésztát az előmelegített tálba, majd a sütőbe teszem. Lefedve 30 percig sütöm, majd fedő nélkül 20-25 percig.
Posted by Picasa

1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...