2010. augusztus 15., vasárnap

Citromtorta



Szintén Dolce Vita recept! A fórumról Lici lelt rá, aztán a héten szerintem mindenkinél ez volt a desszert. Én nem vagyok egy nagy citrom-fan, de azért kipróbáltam, és tényleg nagyon finom, igazi nyári hűsítő desszert és percek alatt megvan. Én 18 centis tortaformába csináltam, de ha duplázunk minden hozzávalót, akkor a 26 centisbe is tökéletes.

Hozzávalók: 10 dkg omlós keksz (én zabkekszet tettem bele), kb. 15 dkg vaj, 3 citrom, 2 tojás, 4 dkg cukor

Törjük össze a kekszet (én mozsárban szoktam), és keverjük el kb. 4-5 dkg, olvasztott vajjal
A vajas-kekszet lapogassuk egy kapcsos tortaforma aljába, tegyük a hűtőbe míg elkészítjük a krémet.
Reszeljük le a 3 citrom héját, morzsoljuk össze kb. 3-4 dkg cukorral, adjunk hozzá a citromok levét, és 2 egész tojást. Keverjük alaposan el a krémet.
Vízfürdő felett, folyamatosan kevergetve sűrítsük be a krémet. Majd a még meleg krémbe keverjünk bele 10 dkg felkockázott vajat
Öntsük a krémet a tésztára és tegyük egy éjszakára a hűtőbe. Vékony késsel válasszuk el a krémet a formától, mielőtt szétkapcsolnánk azt.
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...