2013. január 3., csütörtök

Cukor, liszt és laktózmentes torta

Életem első és utolsó tortája cukor, liszt és tejtermék nélkül. De ilyen kellett, mert a szülinapos nem eszik sem cukrot, sem lisztet, és egy másik kolléga meg csak laktózmentes tejterméket ehet. Hát nem is tudom, hogy jellemezzem, de hogy őszinte legyen, nem volt az igazi. A többiek kérték is, hogy legközelebb legyen egy kis torta, ami mindenmentes és legyen egy normális. Tényleg sajnálom azokat, akik nem ehetnek egy szelet igazi tortát.

Hozzávalók:
6 tojás szétválasztva,  
2 dkg Xylit, 
csipet só,  
20 dkg 60-70%-os  cukormentes étcsoki,
15 dkg laktózmentes vaj

A tojássárgáját a cukor felével fehéredésig felvertem. A csokit a vajjal gőz felett összeolvasztottam. Tojásfehérjét a cukor másik felével kemény habbá verni. Csokis masszát beleöntöttem a tojássárgájásba, alaposan összekevertem, pici sót adtam hozzá, majd fakanállal óvatosan belekevertem a kemény tojáshabot. Csatos tortaformát sütőpapírral kibéleltem, 180 fokra előmelegített sütőben 20 percig sütöttem. Hűlés közben szilárdul meg, nem szabad tűlsütni. A tetejére muszáj volt rendes tejcsokoládéval kidíszítenem kicsit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...