2012. február 26., vasárnap

Anita 8-ik születésnapja


Anitának idén újra van születésnapja, most épp a nyolcadik! Ezt a tortát készítettem neki. A fotó nem a legjobb, de azt mondták, hogy a torta finom volt.

Hozzávalók a piskótához:
10 tojás
10 evőkanál liszt
10 evőkanál porcukor
5 evőkanál cukrozatlan kakaópor
5 evőkanál víz
1 sütőpor

Hozzávalók a csokis krémhez:
200 gramm étcsoki (legalább 70 %-os)
100 gramm kandírozott narancshéj
200 ml tejszín
10 dkg vaj

5 evőkanál házi meggy lekvár
100 gramm étcsoki a tetejére

A piskótához a tojásfehérjéket kemény habbá verem. A sárgájákat a cukorral fehéredésik keverem, majd kis adagokban hozzáadom a kakaóporral és sütőporral elkevert lisztet. Vizet csak akkor adok hozzá, ha tényleg szükséges és nagyon ragadós a tészta. Utána óvatosan összekeverem a habbal és egy sütőpapírral kibélelt lapos tepsibe öntöm a tésztát és jól eloszlatom. Most a forma miatt csináltam így, hogy nagy tepsiben sütöttem a tésztát. Mondjuk ilyen mennyiségből elég sok piskóta lesz, ha csak egy 26 cm-es tortaformát szeretnénk, akkor elég mindenből 6 evőkanál, kakaóporból is 3. A piskótát 30 perc alatt sütöttem készre, kb. 180 fokon, előmelegített sütőben. Utána hagytam teljesen kihűlni.

A krémhez vízgőz fölött felolvasztottam a csokoládét, és a vajat is, majd hozzákevertem a kandírozott narancshéjakat. Közben a tejszínhabot felvertem, és mikor langyossá hűlt a csokoládé, akkor hozzáöntöttem és habverővel jól elkevertem.

A piskótát ketté vágtam, majd vízszintesen is kettévágtam még, hogy összesen 4 egyforma lap legyen. Az alsóra kentem a csokikrémből, majd piskóta következett, utána meggylekvárral kentem meg a következő piskótát, majd a végén újból a csokikrémmel. Az oldalát is beborítottam a megmaradt csokikrémmel. Ha lett volna itthon ilyen csokidara, akkor azt szórtam volna még az oldalára.

Másnap a tetejére egy 100 grammos étcsokit olvasztottam és kentem, majd visszament a hűtőbe, hogy megdermedjen. Tálalás előtt gyertyával és tejszínhabbal díszítettük. Tanulság, hogy a bolti tejszínhab nagyon hamar lefolyik róla!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...