2011. június 16., csütörtök

Ribizlis minimuffin



Már kicsit unom, hogy a játszótéren folyton csak ropit esznek a kölkök. Egyrészt nagyon sós, és ugye az nem egészséges, a másik meg, hogy tuti tele van mindenféle adalékanyaggal. Hétvégén vettem ribizlit és mivel elég sok volt, gyorsan összedobtam egy minimuffint. Szerencsére mind elfogyott, szóval legalább akkora sikere volt, mint a ropinak szokott lenni... de ez legalább egészséges valamennyire.

Hozzávalók:

1 tojás
1 dl olaj
1 dl tejszín (lehet helyette 1 kefír, vagy 1 joghurt is)
10 dkg cukor
1 vaníliás cukor
a ribizli mennyiségét nem mértem, de olyan 2 marék mehetett bele, bár mindenkinek az ízlésétől függ, hogy szereti e az édes muffintésztában a savanykás ízt, vagy nem annyira
20 dkg liszt
1 sütőpor

A hozzávalókat a fenti sorrendben beletettem egy edénybe. A ribizli előtt összekevertem a hozzávalókat, majd bele a gyümölcs, újabb keverés, majd liszt, sütőpor, újabb keverés és már mehet is a muffinformákba. A sütőt a legelején bekapcsoltam 160 fokra, légkeveréses módban, és 15-20 perc alatt készre is sültek a muffinok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...