2011. június 19., vasárnap

Egyszerű és nagyszerű: meggyes piskóta


Ma lusta voltam, nem főztem ebédet, ettünk inkább kínait. Viszont a meggy meg már ott állt 2 napja, muszáj volt kezdeni vele valamit. Apa mindig reklamál, hogy miért nem sütök már meggyes piskótát, miért mindig csak muffin van.. úgyhogy most neki kedveztem.

Hozzávalók:
20 dkg liszt
1 fél sütőpor
3 tojás
15 dkg porcukor
10 evőkanál meleg víz
40 dkg már magozott megy

A porcukrot a tojássárgájákkal legalább 10 percig keverem robotgéppel. Ilyenkor jó, hogy a robotgép keverőtálas, mert ez a 10 perc alatt én legalább ki tudtam magozni a meggyeket. Hozzáadtam 5 kanál vizet, majd a lisztes-sütőporos keveréket és a maradék vizet. A tojásfehérjéket a másik robotgéppel kemény habbá vertem. Óvatosan a lisztes keverékhez kevertem és már ment is az előre kivajazott, kilisztezett tepsibe. A sütőt 160 fokra melegítettem elő, légkeveréses módban. Majd megszórtam a tésztát a lecsöpögtetett meggyel és már toltam is be a sütőbe. 30-35 perc alatt meg is sült (tűpróba). Jó étvágyat!

1 megjegyzés:

  1. Egyszerű és nagyszerű... egy autentikus kis finomság:)
    Nagyon szeretjük mi is...

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...