2012. január 11., szerda

Lopják a rénszarvast! - Mézeskalács


Ami nekem ezen a karácsonyon nagyon bejött.. az első mézeskalács, ami tényleg puha! Remek program volt Kiskorúval kiszaggatni a formákat. És még finom is!

Hozzávalók:
25 dkg méz
1 csomag Kotányi mézeskalács fűszerkeverék (én nem kaptam sehol, így 2-2 teáskanál fahéj-szerecsendió-szegfűszeget kevertem össze)
30 dkg vaj
3 tojás
25 dkg cukor
3 teáskanál szódabikarbóna
1 kg liszt

A mézet és a fűszerkeveréket összeforraljuk, ott kell állni mellette, mert hamar felforr. A tűzről levéve belekeverünk 30 dkg vajat, addig kevergetjük, amíg el nem olvad.
Egy mély tálban a 3 tojást a cukorral és egy csipet sóval habosra keverem, majd beleteszünk annyi lisztet, amennyit felvesz. Aztán belekeverjük a mézes-vajas keveréket, ha már langyos, és újabb liszt adagot teszünk hozzá, amibe belekevertük a szódabikarbónát. Utána már kézzel is lehet gyúrni, addig amíg nem ragad már. Ekkor hűtőbe rakjuk legalább 3 órára, én egy éjszakára tettem hűtőbe. Lisztezett deszkán kinyújtjuk és formákat szúrunk ki belőle.
Van, aki megkeni a tetejét tojással, én nem szoktam. Párat megkentünk, nekem nem tetszett úgy. Lehet beletenni mindenféle aszalt gyümölcsöt, vagy magokat.
Sütőpapíron, légkeveréses módban sütöttem 180 fokon 4-5 percig őket.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...