2011. január 22., szombat

Toszkán csokitorta

Egyik nagyon kedves kollégám 30-ik születésnapjára akartam sütni egy csokis tortát. Ki is néztem egy csupa csokisat, de azt elfelejtettem, hogy annak egy éjszakát állnia kéne.. szóval tanácstalan voltam, hogy mi legyen, de szerencsére a Tanyás csajok egyből segítettek és tényleg, ez is csupa csokis, nem kell állnia és nagyon finom.

Most egy 18 centis tortaformában csináltam, mert volt másik szülinapi torta is. A receptet innen vettem, kicsit annyiban módosult, hogy egy kiskanál kakaóport is tettem a tésztába, de ez akár el is hagyható.

Hozzávalók:
10 dkg étcsokoládé (én most 60 %-ost használtam),
10 dkg vaj,
5 dkg liszt,
10 dkg cukor,
3 tojás
1 kiskanál kakaópor (elhagyható)

A sütöt 180°C-ra előmelegítettem, majd egy kerek, 18 cm-es átmérőjű formát sütőpapírral kibéleltem. A csokit, forró vízfürdő felett a vajjal együtt felolvasztottam. Félreraktam, hogy hűljön egy kicsit.

Közben habosra kevertem a cukrot és a tojást, majd hozzáadtam a lisztet is. Csomómentesre kevertem, majd hozzáöntöttem a felolvasztott csokit és vajat. Még egy kicsit kevertem a habverővel, majd a formába töltöttem. Légkeveréses módban 140 fokon sütöttem 20 percig, de nekem elég erős a sütő, szerintem más sütőben simán 160 fokon kell sütni.

A teteje puha lesz, a belseje pedig krémes. Nem szabad túlsütni, mert akkor nagyon kiszárad.


A tetejére csokit olvasztottam gőz felett (10 dkg étcsokit), majd azzal vontam be és aszalt cseresznyével, kandírozott naranccsal és citrommal díszítettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...