2012. augusztus 16., csütörtök

New Yorki sajttorta málnával


Még egy szülinapi torta, ez Eszternek készült. Eredetileg a mascapronés változat volt tervben (amit nem kell sütni), de gondoltam, hogy az már kezd unalmassá válni és inkább készítettem ezt a málnás sajttortát. Stahl Judit receptje, a legtutibb!

Hozzávalók:

25 dkg darált keksz (Győri kakaós kekszet használtam)
10 dkg olvasztott, langyos vaj
65 dkg natúr tejszínes krémsajt (Philadelphia, de a mascarpone is tökéletes a célra)
15 dkg porcukor
1 evőkanál liszt
2 csomag vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1 dl tejföl
3 tojás
500 gramm málna
1 piros tortabevonó zselatin
A kekszet aprítóban összetörtem, majd összekevertem a felolvasztott vajjal, és egyenletesen belenyomkodtam egy 26 cm átmérőjű, kapcsos tortaformába. Előmelegített, 170 °C-os sütőben 10 percig kell sütni. 

A sajtkrémet összekeverjük a cukorral, a liszttel, a vaníliás cukorral, a citromhéjjal, és a tejföllel, végül egyenként adjuk hozzá a tojásokat.Ráöntjük a kekszes alapra, és mehet vissza a sütőbe további 50 percre. 
Rácson hagyjuk kihűlni a formában, majd egy éjszakát a hűtőben tároljuk.

Másnap málnát tettem a tetejére és készítettem egy piros tortazselét és csak megkentem vele a málnaszemeket, hogy szép fényesek maradjanak és ne potyogjanak le a tortáról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...